Ważny jest też Spam Score, który także powinien być możliwie jak najniższy. Jeżeli nie zadbamy o te wskaźniki, to możliwe, że pozyskany link z danej strony tak de facto bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Zwyczajnie wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie przydatny dla naszej strony internetowej. Dlatego też pozyskiwan ie linków umieszczonych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. W szczególności wtedy, gdy strona jest świeża a domena ma mały staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W innym przypadku roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i zwyczajnie nie indeksować nowych artykułów ani linków zewnętrznych. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod kątem branży i umieszczanych treści. Na prawdę ważna jest także różnorodność linków, aby wszystko wyglądało w jak najbardziej fachowy sposób. Oczywiście pełną moc linków zewnętrznych otrzymamy również dopiero wówczas, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu online. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów produktów, meta description, czy też o kompresji obrazków. Ważnym czynnikiem mogą być także artykuły na blogu oraz linkowanie wewnątrz witryny internetowej, ponieważ roboty Google także biorą te aspekty pod uwagę.
Polecamy: skuteczne seo