Koncepcja pozycjonowania marki jest powszechnie akceptowana jako najważniejszy czynnik decydujący o zdolności marki do ugruntowania swojej pozycji jako preferowanej marki w danej niszy albo kategorii w umyśle docelowego konsumenta albo klienta. Kurs pozycjonowania umożliwi przybliżyć każdej osobie najistotniejsze aspekty związane z tym zagadnieniem. Szkolenie z pozycjonowania prowadzone jest wyłącznie przez najbardziej wykwalifikowanych profesjonalistów w tej kategorii. O tym warto mieć na uwadze! Dobre pozycjonowanie sprawia, że produkt jest wyjątkowy i sprawia, że konsumenci rozważają korzystanie z niego jako wyraźną korzyść dla nich. Na rynku zaśmieconym wieloma produktami i markami oferującymi podobne korzyści, bardzo dobre pozycjonowanie sprawia, że marka lub produkt odróżnia się na tle innych, nadaje mu sposobność pobierania wyższej ceny i powstrzymywania konkurencji od innych. Znakomita pozycja na rynku pozwala również produktowi i jego firmie łatwiej przetrwać złe czasy. Wspaniała pozycja to także taka, która daje możliwość na elastyczność marki lub produktu w rozszerzeniach, zmianach, dystrybucji i reklamie. Celem każdej marki jest osiągnięcie pozycji numer 1 w umyśle jak największej liczby docelowych konsumentów albo klientów, czyniąc w ten sposób markę najlepiej sprzedającą się marką w tej dziedzinie i generującą najwyższe przychody.
Zobacz także: szkolenie z pozycjonowania.